Uzun bir süredir Amerika’nın başka eyaletlerine seyahat etmek istiyordum. Bu fırsatı okulların bahar tatili döneminde yakaladım. Kızımla birlikte harika bir iki gün geçirdik. Philadelphia, Pennsylvania ve Washington Dc’den oluşan gezimiz dolu dolu geçti diyebilirim. Tur rehberimiz aslen İranlı olan Amin çok bilgili biriydi ve gittiğimiz her yerle ilgili bir çok bilgi aktardı. Bir çoğunu ilk kez duydum. İlk durağımız Philadelphia oldu. Amerika’nın bağımsızlık sembollerinden biri olan “Özgürlük Çanı”nı gördük. Tarihi postane ve 18. yüzyıldan bu yana ikamet edilen renkli kapılı ve pencereli evleri gördük. İki katlı cumbalı evler bizi geçmişe götürdü. Arnavut kaldırımlı sokağında gezip bol bol fotoğraf çektik.

Bir sonraki popüler yer ise herkesin hatırlayacağı üzere ‘Rocky’ filminin çekildiği yerlerden biri olan merdivenler… Merdivenler meşhur sahnenin ismiyle anılıyor. “Rocky Steps”

Filmdeki gibi merdivenleri koşarak çıkan ve meşhur sahneyi canlandıran onlarca insandan biriydik. Onca merdiveni çıkmak kolay değilmiş bu arada. Nefes nefese kaldık çıkana kadar. Yorgunlumuza değdi gerçekten bizim için eğlenceli güzel bir deneyimdi. Sonra ki durağımız olan Pennsylvania’daki “Amişler”in köyüne doğru yola çıktık. 3 yıl önce Amişler’i görmüştük. Amişler’in teknolojiden uzak yaşantısına bir kez daha şahit olduk. Yemyeşil uçsuz bucaksız tarlaları, ipe asılmış, rüzgarda sallanan çamaşırları ve at arabalarını görmek yine çok heyecan vericiydi. Yine zamanda geçmişe yolculuk yaptık. Kızım süt sağdı ve at arabası kullandı, yavru keçileri sevdi onlara süt verdi. Her gittiğimizde orada kalmak istiyoruz. Yaşadıkları hayattan etkilenmemek elde değil.

Pennsylvania’dan çok güzel duygularla ayrılıp yönümüzü Washington Dc’ye çeviriyoruz. Amerika’nın başkentindeki programımız çok yoğun ve biz de çok yorgunuz ve dinlenmeye ihtiyacımız var. Virginia’da bir gece konaklıyoruz. O gece güzel bir uyku çekip sabah 6’da kalkıyoruz. 6:30’da kahvaltı var. Hızlı yapılan kahvaltının ardından 7’de yola koyuluyoruz. Washington Dc’de müzeleri, anıtları ve yine ünlü bir film sahnesinden ismini alan yer “Forrest Gump”ı ziyaret ediyoru. Merdivenlerin en üst kısmındaki “Lincoln Memorial” restorasyondaydı. Ancak yine de meşhur Lincoln heykelini gördük. Yukarıdan harikulade bir manzaraya bakıyorduk. Çok etkileyici. Vietnam, Kore anıtını ziyaret ettik. Ayakta duran asker heykelleri gerçek gibiydi. O gün gaziler ve askerlerin yer aldığı bir seramoniye şahit olduk.Anıta çelenk koyma seramonisi büyük bir sessizlik içinde gerçekleşti. Yine Amerika’nın özgürlük sembolü olan Martin Luther King anıtı ve “Capitol” ı gezdik. Capitol için de aynı şeyi söylemeliyim. Çok etkileyiciydi. Capitol binası, dünyadaki demokratik yönetimin en tanınmış sembolü.

Ve Beyaz Saray’a doğru yola çıktık. Etrafı siyah demir parmaklıklarla çevrili yerin dışında onlarca turist fotoğraf çekiyordu. Dans eden yaşlı bir adama gençler eşlik ediyor ve bir kişi ise İsrail bayrağını sallayarak kaldırımda dolaşıyordu. Beyaz Saray’’ın etrafında her köşesinde ayrı bir etkinlik vardı. Mesela Jamaika’dan gelen bir grup tören düzenliyordu. Müzik eşliğinde yapılan bir törendi bu.

Bir süre sonra polisler sokağın boşaltılmasını istedi. Amerikan Başkanı Biden’in evden çıkacağı haberini aldık. Başkanı görmek istedik ancak o gün kısmet olmadı. Belki bir sonraki gelişimizde görebiliriz. Ancak uzakta olsa Beyaz Saray’ın dışında yaşanan hareketliliğe tanık olmak heyecan verici oldu.

2 günlük gezimizi tamamladık ve eve dönüş yolculuğu için rotamızı Newyork’a çevirdik. Çok yorulmuştuk ancak yorgunluğumuza değmişti. Gezdiğimiz yerlerle ilgili çok şey öğrendik. Ben bazılarını ilk kez öğrendim diyebilirim. Listemde gitmeyi plânladığımız başka yerlerde var.Deneyimlerimizi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. İyi hafta sonları… Sağlıcakla kalalım…

QOSHE - KISA BİR AMERİKA TURU                         - Gökçe Karagöz
menu_open
Columnists Actual . Favourites . Archive
We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE